Projekt pomáhá rozvíjet schopnosti nadaných, šikovných a zvídavých dětí. Ty, které se rozhodnou zúčastnit se, si připraví krátký projekt na téma, které je zajímá.

„Dětského vědeckého kongresu se účastníme již sedm let v řadě. Zájemců je čím dál víc. Každý má k dispozici vlastního vyučujícího, který děti učí rétoriku, úpravy prezentace v PowerPointu či jak sestavovat informace. Myslím, že děti jsou pokaždé na konci nadšené. Mají obecenstvo, kterému mohou předvést výsledek své práce. Za odměnu dostanou i nějakou drobnost,“ popsala speciální pedagožka ZŠ T. G. Masaryka Hana Úlehlová.

Žáci se připravovali na kongres už od září. Jednou týdně se scházeli se svým učitelem po vyučování.

Děti si nejprve vybraly téma, vyhledaly o něm zajímavé a důležité informace a za pomoci vyučujících vytvořily prezentace. Nakonec svůj projekt během deseti minut představily publiku. Mohly tak využít nabyté znalosti a dovednosti a zdokonalit se v prezentaci a komunikaci.

Ilustrační foto.
Zlín vyhlásil další ročník soutěže Rozkvetlé město

„Dělal jsem s kamarádem projekt o lego autech. Toto lego je speciální, má motorek. S postaveným autem se dá tak pracovat dál. Prezentování se mi líbilo, i když jsem trochu koktal,“ řekl Tomáš Vajdík ze třetí třídy. Jeho tým patřil mezi nejmladší účastníky. Projekty připravovali žáci od třetí do deváté třídy.

Děti z otrokovické základní školy letos představily celkem 11 prezentací na nejrůznější témata od RC aut přes tornáda, elektřinu a chemii až po znamení zvěrokruhu, mytologii či historický šerm.

„Já jsem prezentoval, jak se vyrábí peníze. Pak jsem s nimi dělal pokusy. Postavil jsem zavařovačku s vodou na minci. Voda odráží světlo nahoru a mince nešla vidět. Prezentovalo se mi dobře, protože jsem věděl .o čem mluvím. Těším se, až budu mít příští rok fyziku,“ prozradil Tomášův starší bratr Ondráš Vajdík, který chodí do páté třídy. 

autorkou je stážistka Ivana Sochová