Vůz doplněný o nástavbu Geesink, jejíž předností je lineární stlačovací zařízení odpadu, splnil po dvoutýdenních testech ve zlínských ulicích všechny požadavky na spolehlivost, funkčnost a ekologii.
„Radnice a Technické služby Zlín chystaným nákupem elektrovozu potvrzují, že jdou s dobou. Jednak chceme společně přispět k lepší ochraně životního prostředí, a také nastavit nový standard pro efektivitu a udržitelnost odpadového hospodářství ve městě. Přidanou hodnotou prověřeného vozu je rovněž jeho tichý chod, což je v rušném městě nepochybně výhoda, stejně jako fakt, že stroj nevypouští žádné zplodiny,“ uvedl náměstek primátora pro oblast životního prostředí a zemědělství Vojtěch Volf.
Nový vůz na svoz komunálního odpadu má celkem tři nápravy, na prostřední z nich jsou umístěny dva elektromotory s kapacitou baterií 330 kWh.
Stroj se při 380V nabíjení zvládne dobít z dvaceti na osmdesát procent kapacity zhruba za dvanáct hodin, při využití vysokorychlostního nabíjení pak dosáhne stejné kapacity za 1,5 hodiny. Součástí zápůjčky přímo od dodavatele značky Mercedes-Benz byla také mobilní dobíjecí stanice o maximálních výkonech 30, respektive 40 kW.
„Automobil bezpečně uveze náklad až do hmotnosti téměř 11,2 tuny. Pořizovací cena nového vozu se pohybuje kolem 15 milionů korun bez DPH,“ upřesnil ředitel Technických služeb Jakub Černoch s tím, že využití v rámci vozového parku by poskytlo několik zásadních výhod, zejména pak nízkou spotřebu vozidla.
Pokud by došlo k nákupu testovaného vozu Mercedes-Benz eActros, ten má i úpravu pro svoz mokrého odpadu, což je zase žádoucí především při odděleném svozu bioodpadu.