Vlaky se na ní prohánějí už sto deset let.

Na pětadvacet kilometrů dlouhou dráhu o víkendu proto čekají velkolepé oslavy. V sobotu přijede do Zlína přes Kroměříž parní vlak z Valašského Meziříčí, který po příjezdu zvláštních vlaků z Brna, Olomouce a Ostravy, bude pokračovat do Vizovic.

„Ve Vizovicích čeká na cestující možnost prohlídky sklárny, zámku a místní likérky. Den si navíc cestující budou moci zpříjemnit prohlídkou mrakodrapu a obuvnického muzea v centru Zlína. V nedalekém Kostelci bude mimořádně vstup na koupaliště a výuka golfu zdarma. Za snížené vstupné bude možné navštívit také zoologickou zahradu Zlín­Lešná,“ vyjmenovala Kateřina Šupová z tiskového centra Českých drah.

Na trati z Otrokovic do Vizovic byl zahájen provoz 8. října 1899. V prvních letech provoz na trati zajišťovala na účet vlastníka společnost KFNB, tedy Severní dráha císaře Ferdinanda.

V roce 1907 byla zestátněna a o provoz se staraly c. k. Rakouské státní dráhy a po roce 1918 pak Československé státní dráhy. Lokálka však byla stále v soukromých rukou. Majoritní podíl akcií této trati získal koncern Baťa a v roce 1931 byla přejmenována na společnost s názvem Otrokovicko-zlínsko-vizovická dráha, která obuvnickému podniku zajišťovala dopravu dělníků.

Jedenadvacátého května roku 1937 získala dráha koncesi na výstavbu prodloužení této trati z Vizovic do Horní Lidče na Vsetínsku. Stavba byla sice ihned zahájena, ale vzápětí byla přerušena vypuknutím druhé světové války. Po skončení války byla výstavba nové trati obnovena, ale v roce 1950 ji Ministerstvo dopravy definitivně zastavilo.

Hana Trčková