Přibývá především těch, kteří cestují s výraznou slevou proti běžnému jízdnému.

Podle druhů prodaných jízdenek je patrný nárůst počtu cestujících seniorů nad 70 let věku. Tento segment cestující veřejnosti se zvětšuje v průměru asi o tři procenta ročně.

V MHD se zvyšuje počet cestujících seniorů a invalidů tedy cestujících uplatňujících nárok na výraznou slevu na jízdném nebo s nárokem na bezplatnou přepravu. Rostoucí oblibě se těší takzvané seniorpasy.

Právě seniorpasy osobám starším 70 let umožňují za 330 korun na rok neomezené cestování v MHD již bez nutnosti pořizování dalších jízdenek.

„Růst počtu cestujících v MHD vítáme. Pro udržitelný život v naší aglomeraci je určitě prospěšné, když se lidé svezou z místa na místo hromadnou dopravou a nezahlcují přetíženou komunikační síť a omezené parkovací plochy dalšími osobními automobily,“ uvedl ředitel DSZO Josef Kocháň.

DSZO zaznamenává také zvyšující se podíl časových jízdenek. Cestující si méně kupují jízdenky pro jednotlivou jízdu a více využívají měsíčních, čtvrtletních nebo pololetních časových kuponů. Pro cestující je to finančně jednoznačně výhodnější.

Na podzim uplynulého roku DSZO zaznamenala i značný zájem o nový druh jízdného, juniorpas, pro žáky navštěvující základní školy. Juniorpas jim umožňuje rovněž jenom za 330 korun cestovat od září do srpna v MHD neomezeně. 

Ilustrační foto
Zlín chápe potřebu nové nemocnice. Spěchat nechce