Příchozí narazí na stánky a foodtrucky s dobrotami či kávou.

„Obyvatelé Zlína se konečně dočkali důstojného místa pro nákup lokálních produktů,“ uvedl primátor Jiří Korec.

Fanfáru spustí žesťová sekce Filharmonie Bohuslava Martinů, součástí programu budou i hudební vstupy či herecká, taneční a hudební vystoupení dětí ze Základní umělecké školy Zlín. V prostorách tržiště vystoupí také street dance skupina Just Us.

Zkušební provoz provází kritika od stánkařů

Od ledna je tržiště ve zkušebním provozu, který se u některých prodejců nesetkává s pozitivním ohlasem.

Zatím jich na tržišti funguje pouze několik. Vadí jim především markýzy, které se nedají v zimě roztáhnout. Někteří proto raději zůstávají u starých železných stolů pod pevnou střechou, kde jsou kryti před deštěm a sněhem.

Dalším kritickým bodem je málo místa za prodejními stoly. Obchodníci byli zvyklí si za sebe rozložit krabice s prodávaným zbožím, a teď nemají kam. Deník oslovil manažerku tržiště Michaelu Topič, aby se ke kritice vyjádřila, dotazy však zůstaly bez odezvy.

Zákazníci jsou zatím v rozpacích

„Jsem rád, že je tržiště už průchozí. Byl jsem tam jednou a nabídka mne neoslovila, jsem zvědavý s čím prodejci přijdou v průběhu sezony,“ uvažuje Dominik z Fryštáku.

Paní Marie prochází tržištěm každý den cestou do práce, chválí jej.

„Těším se, až stánky zaplní prodejci. Zatím je jich tu jen pár, ale s příchodem jara a sluníčka jich určitě přibude a bude z čeho vybírat.“

Stávající nabídka čítá kromě ovoce, zeleniny, hotových jídel i pletené zboží. I to se ale stalo terčem kritiky některých návštěvníků.

"Nechápu, proč sem pustili prodejce ponožek, oblečení a podobných věcí, když tvrdili, že to bude tržiště pro farmářské výrobky," objevil se komentář na sociálních sítích.

Manažerka tržiště už dříve Deníku řekla, že z obchodníků upřednostňuje ty, kteří mají delší a spolehlivou historii prodeje na tržištích.

„Důraz klademe na rozmanitost, kvalitu, zdraví a lokální produkty,“ uvedla Michaela Topič, jejíž náplní práce je i kontrola původu a označení nabízených produktů a potravin, aby nedošlo ke klamání zákazníka.

„Na tuto oblast se opravdu velmi zaměřujeme,“ ujistila Topič.