Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Tunel, či přetížená I/49? Zlín řeší územní plán

Zlín - Buď se vybuduje ve Zlíně pravobřežní komunikace ve směru od Otrokovic jen po křižovatku Gahurova pod Jižními Svahy, a odtáhne tak z města tranzitní dopravu, nebo se trasa prodlouží tunelem na Podvesnou a obchvatem nad nemocnicí, která kamiony do města spíše přiláká.

7.5.2009 5
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK

Pro jednu z variant připravovaného územního plánu města se mají do konce června rozhodnout zlínští zastupitelé.

Současný územní plán Zlína je platný od roku 1997. Právě plánované dopravní stavby jako pravobřežní komunikace, která má odlehčit vytížení I/49 ze Zlína do Otrokovic, křižovatka v ulici Antonínova s napojením do svitovského areálu nebo dopravní řešení východní části města jsou zásadními podněty, kvůli kterým začala radnice vypracovávat územní plán nový. Ten by mohl začít platit už od poloviny příštího roku.

Vloni vytvořil magistrát koncept ve dvou variantách. Po dobu patnácti dnů po veřejném projednání je mohli připomínkovat zlínští občané. Vyjadřovali se k nim také ministerstva, kraj, sousední obce i orgány životního prostředí. Podnětů od samotných občanů přišlo na radnici přes čtyři tisíce.

„Útvar hlavního architekta magistrátu společně s dotčenými orgány již všechny připomínky vyhodnotil. Ještě do prázdnin se chystám tento materiál předložit ostatním radním a poté zastupitelům, kteří vyberou na dopracování jednu z variant,“ přiblížil náměstek primátorky Miroslav Šenkýř.

Základní rozdíl v konceptu varianty A a B je v řešení silniční sítě ve Zlíně směrem na východ od centra. Liší se především tím, zda do města kamiony přiláká, nebo ne.

Varianta A navazuje na stávající územní plán. Silniční síť doplňuje o vybudování křižovatky v ulici Antonínova a zlepšuje napojení Bartošovy čtvrti a obytné části Příluku na hlavní tah I/49.

V tomto případě se počítá, že auta na východě Zlína budou využívat stávající komunikace a tranzitní doprava se odkloní na rychlostní silnici R49 mezi Fryštákem, Slušovicemi a Lípou.

Varianta naopak B nově předpokládá vybudování tunelu pod Jižními Svahy od Čepkova směrem na Vršavu a dále pak velkého obchvatu ve svahu nad Zálešnou a Baťovou nemocnicí směrem k části Příluky.

Nová trasa by se potom měla napojit na komunikaci I/49 u Želechovic nad Dřevnicí. V tomto případě lze očekávat, že by cestu ve značné míře využívali k průjezdu přes Zlín i šoféři odjinud.

Součástí obou variant je potom již plánovaný obchvat Zálešné a vytvoření nového příjezdu do průmyslové zóny Příluky.

Obě možnosti mají podle náměstka Šenkýře svá pro a proti. „Do komunikací město investovat musí. Ať už se jedná o rozšiřování stávajících, nebo budování nových. Současná síť byla postavena většinou do první poloviny minulého století a počet vozidel od té doby mnohokrát vzrostl. Pokud se komunikace nepostaví, město bude časem stále víc ucpané automobily,“ míní Šenkýř.

Drtivá většina připomínek občanů se týkala právě dopravního řešení. K vybudování tunelu vznesla připomínku například i Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Má totiž s místem nad jeho zamýšlenou trasou své plány.

„V lokalitě nad Stráněmi chceme postavit Vědeckotechnický park a další sportoviště. Už pracujeme na projektové dokumentaci,“ objasnil kvestor Alexander Černý.

Zda vysoká škola se svou připomínkou podobně jako ostatní oponenti tunelu uspěje, však zatím jisté není. Námitky týkající se dopravy, která je v územním plánu tak klíčová, jsou totiž stále otevřené.

Oddechnout si ale s jistotou mohou například ti, kteří nesouhlasili s vyčleněním pozemku pro heliport na letišti ve Štípě. Jejich námitky totiž radnice přijala a pro přistávací plochu hledá lokalitu jinou. Stejně tak magistrát potěší občana ze zlínské Klečůvky, který žádal o změnu územního plánu pro vybudování vlastní malé vodní elektrárny.

Útvar hlavního architekta naopak nepřijal řadu připomínek, které se týkaly změny území pro bydlení v místech, kde je nyní zeleň či zemědělská půda.

Zpracovatel územního plánu Zlína, kterým je Urbanistické středisko v Brně, dostane o letních prázdninách za úkol vypracovat návrh územního plánu z varianty A nebo z varianty B pravděpodobně s určitými připomínkami.

Jakmile projektant požadavky zapracuje, zveřejní návrh radnice na úřední desce ve Zlíně. Znovu jej bude muset také veřejně projednat, což může trvat přibližně rok. Občané jej budou moci poté i znovu připomínkovat. Teprve potom se dostane znovu k radním a zastupitelům na případné schválení.

Autor: Marie Šidlová

7.5.2009 VSTUP DO DISKUSE 5
SDÍLEJ:
Výstava Svět kostiček v muzeu jihovýchodní Moravy ve Zlíně.
19

Krotitelé duchů, Mimoni, Star Wars či série Lego Frozen, i to je svět kostiček

Slovenský reprezentant Ján Greguš v minulosti působil v Baníku Ostrava nebo Jablonci, odkud zamířil právě do Kodaně.
5

Spoluhráči z Kodaně po losu nevěděli, kde Zlín leží, tvrdí Greguš

Stavbě přehrady předchází výkup pozemků. Cena až 6 tisíc za metr čtvereční

O tom, že se bude ve Vlachovicích budovat přehrada, věděli už naši praprarodiče. Dočká se jí v dospělosti generace našich dětí. „Klidně s tímto projektem zestárneme. Dílo takového rozsahu a výjimečné důležitosti za to stojí,“ říká starosta Vysokého Pole Josef Zicha.

Nabourala se třemi promile a ujela

Jednapadesátiletá řidička nabourala na Jižních Svazích ve Zlíně do jiného auta a ujela. V krvi měla skoro tři promile. Vozidla si všiml svědek, který zavolal na tísňovou linku policie.

Na svou matku šel nožem

Ve vazbě skončil 49letý muž ze Zlína, který měl vydírat svou 70letou matku, s níž žije ve společné domácnosti. Hrozí mu až osm let vězení.

Konečně opraveno. Po dvaceti letech

Rozsáhlou rekonstrukcí prošlo valašskokloboucké gymnázium. „Bylo nezbytné gymnázium opravit,“ řekl při slavnostním otevření gymnázia hejtman Jiří Čunek. „Velmi si vážíme toho, že zřizovatel Zlínský kraj projekt podpořil. Jedná se o první velkou rekonstrukci budovy po dvaceti letech,“ uvedla ředitelka školy Eva Cepková.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení