Na komunikaci nad ním by podle plánů radnice převážně jezdily prostředky MHD.

Toto řešení, vyplývající ze současného generelu dopravy, vychází podle vedení zlínské radnice jako nejlepší. Proto se město rozhodlo zadat studii proveditelnosti, která prokáže, jak reálné tyto plány mohou být.

Čížek: Je to nejvýhodnější řešení

„Přestože se nejedná o levné řešení, je stále nejvýhodnější z posuzovaných asi 10 variant. Jakmile se prokáže, že je stavbu možné vybudovat, a budeme znát přibližný rozpočet na stavbu hloubeného tunelu, je potřeba začít vyjednávat se státem o spolufinancování a pokračovat v dalších stupních projektové dokumentace,“ představil dál tuto variantu radní pro dopravu Michal Čížek.

Vyhotovení studie proveditelnosti má dle informací Michala Čížka vyjít na dva miliony korun bez DPH.

Studie má mimo jiné prověřit prostorové vedení stavby, jejíž nedílnou součástí bude také návrh úprav povrchového řešení všech druhů dopravy v místech pěších tras, komunikace, cyklostezek i odstavných a parkovacích ploch v rozsahu podle zadání.

Současně má zmapovat nároky na přeložky inženýrských sítí, výstavbu souvisejících inženýrských objektů jako je odvodnění, požární zabezpečení, vzduchotechnika uvnitř tunelu, únikové cesty a jiné body.