„Převážnou část marketingu budeme zcela logicky věnovat domácímu cestovnímu ruchu. V letošním roce i motivovat občany kraje, aby poznávali svůj kraj a zažívali sounáležitost s regionem, kde žijeme,“ uvedla Psotková.

K propagaci Východní Moravy využije centrála řadu zajímavých témat. Jedním z nich je „Odkaz fy Baťa pro region“.

„S tím souvisí také produkt „Baťův kanál“. Další osobností, kterou chceme využít k přilákání hostů je středověký filozof J. A. Komenský, ten také žil ve velmi složité době. Důležitým tématem je cykloturistika ve všech podobách, která je velmi silnou stránkou celého kraje,“ sdělila ředitelka.

Od června budou zřejmě otevřeny také hrady a zámky. K tomuto tématu centrála vydala přehlednou mapu, která naviguje ke čtyřicítce turisticky zajímavých hradů, zámků a jejich zřícenin. K pobytu v přírodě a inspirativnímu poznávání krajiny povedou témata „Detox na Východní Moravě“ a také „Valašsko zpět v čase“, kde se pracuje s historickým odkazem předků i s přírodním prostředím.

„Vždyť 30 procent Východní Moravy je tvořeno chráněnými přírodními lokalitami. Věříme také v návrat života do našich lázní a skvěle vybavených wellness center. Víme, že nejen lázeňská léčba, ale i relaxace je pro náš region silné a jedinečné téma, proto sem směrujeme také naše úsilí,“ doplnila Psotková.

Připomenula, že cestovní ruch ve Zlínském kraji přestal existovat prakticky okamžikem vyhlášení nouzového stavu. Zdánlivé pozitivum však lze vidět v tom, že díky struktuře převažující klientely, kdy 85 procent návštěvníků regionu jsou tuzemci, bude region výhledově méně postižen uzavřením hranic.

A co na plány přední hoteliéři a ekonom?

Lukáš Žaludek, hotely a stravování Baltaci

Lukáš ŽaludekZdroj: DENÍK/Jan Karásek

Kvituji, že se centrála snaží aktivně pracovat na získání turistů (zákazníků). Zvolená témata dávají smysl a jistě mohou oslovit potenciální návštěvníky kraje. Letošní sezona je pro všechny velký otazník. Na jednu stranu se očekává nárůst tuzemského cestovního ruchu kvůli zákazu výjezdu do zahraničí. Na druhou stranu díky absenci zahraniční klientely budou Praha, Český Krumlov, Karlovy Vary a další odkázáni na tuzemskou klientelu a vzhledem k očekávaným nižším cenám budou oslovovat zákazníky, kteří by zde v období před krizí asi nevyrazili. A tyto lokality jsou velmi silnou konkurencí pro náš kraj v pohraničí.

Tomáš Blabla, generální ředitel Resortu Valachy Velké Karlovice

Tomáš Blabla, generální ředitel Resortu Valachy Velké KarloviceZdroj: Resort Valachy

„Důraz na jedinečná a regionální témata je určitě správnou cestou. Hosty budeme lákat nejen na krásnou přírodu ve spojení wellness službami a regionální gastronomií našich hotelů, ale i pestrý program na každý den mj. s kurzy pečení valašských frgálů, pikniky či jógou pod širým nebem, pracujeme i na nových turistických trasách a dalších novinkách. Letní pobyty rezervované před březnovým uzavřením hotelů lidé nerušili a nyní po měsíci se začínají objevovat i nové rezervace, což je povzbuzující zpráva.“

Jiří Dědek, výkonný ředitel Lázní Luhačovice

Jiří Dědek, výkonný ředitel Lázní Luhačovice, a.s.Zdroj: Lázně Luhačovice

Záměr centrály je smysluplný a pro turisty atraktivní. Vítáme jej a věříme, že nám pomůže. I pro Lázně Luhačovice jsou občané našeho kraje dlouhodobě prioritou. Nemusí cestovat daleko, „jiný svět“ mají skutečně na dosah. Těšit se mohou na léčebné pobyty zaměřené na dýchací cesty a posílení imunity, aktivní dovolenou s procedurami, opravenou kolonádu a dvacetihektarový lázeňský areál, kde si každý najde své klidné místo.

Petr Borák, generální manažer Augustiniánského domu v Luhačovicích

Generální manažer Petr Borák Augustiniánský dům ****s Luhačovice.Zdroj: Lázně Luhačovice

Aktivitu centrály vítáme. Konkrétně Luhačovice nabízí široké spektrum služeb, nejen wellness hotelů, ale myslím, že renesanci bude určitě zažívat dříve hodně populární campování a tak dále

Věříme, že vláda svou pomoct hoteliérům urychlí a bude ji směřovat nejen k poslednímu dubnu, ale i nějakou poměrnou část po otevření, protože znovu obsadit hotel neprobíhá tak rychle, jako když se například otevřou hobby markety.

Oldřich Hájek, ekonom

Ekonom a regionalista Oldřich Hájek.Zdroj: Deník / Archiv VLP

Současná situace turistickému ruchu nepřeje, nicméně pokud bude vývoj šíření pandemie pod kontrolou, lze současnou sezónu důstojně zachránit. Z hlediska turistického ruchu bude tuzemsko pro letošní rok rozhodně destinací číslo jedna. Tato skutečnost může vynahradit propad příjmů z jara letošního roku ubytovacím zařízením a turistickým cílům. Z této situace může těžit i Zlínský kraj, který je vhodnou destinací pro tuzemskou dovolenou.

V roce 2019 přijelo do Zlínského kraje 808 937 hostů, kteří zde strávili 2 270 751 přenocování. Meziročně vzrostl jak počet hostů (+ 3,8 %), tak počet přenocování (+ 2,0 %). Zlínský kraj drží rostoucí trend v počtech domácích hostů, kterých v roce 2019 přijelo o 4,6 % více než v roce 2018.