Cestující se diví, proč se kvůli přejezdu v Malenovicích zavře celá trať do Vizovic. Opravovat se ovšem bude i jinde

„Doslechla jsem se, že vlaky nepojedou kvůli výstavbě přejezdu v Malenovicích. Pak ovšem nechápu, proč je uzavřená celá trať, proč vlaky ze Zlína do Vizovic nemůžou jezdit," podivuje se Jana Obrová z Vizovic, která často využívá právě železniční spoj svého města se Zlínem.

Práce na víc místech

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) skutečně uzavře trať mimo jiné kvůli výstavbě přejezdu u rozšiřované silnice I/49 v Malenovicích, má v plánu ale i zásahy na jiných místech úseku.

„Kvůli bezpečnosti budeme na mnoha místech instalovat nová zabezpečovací zařízení. Některé úseky se dočkají nových kolejnic či pražců a hlavně ve stanici Zlín-střed nás čeká svařování čtyř výhybek," upřesnil mluvčí SŽDC Pavel Halla.

Týdenní výluka začne v úterý 3. července v 7.15 a skončí další úterý ve večerních hodinách.

Autobusy vypraví DSZO i ČSAD Vsetín

Cestující ovšem musejí počítat s tím, že cesta náhradním autobusem bude trvat déle než vlakem. V období výluky proto bude platit speciální jízdní řád. „Autobusy budou odjíždět z Vizovic i Zlína směr Otrokovice dříve oproti běžnému jízdnímu řádu a v opačném směru budou naopak přijíždět později," upřesnil Václav Brachtl ze společnosti Koordinátor veřejné dopravy.

Podle tiskové mluvčí Českých drah Kateřiny Šubové zajišťují náhradní dopravu dvě společnosti. Vlaky nahradí Dopravní společnost Zlín Otrokovice svými kloubovými autobusy, ale protože nemá k dispozici tak velký počet vozů, přidá se i ČSAD Vsetín.

„Oba dopravci vzešli z výběrového řízení. Rozhodovala cena, dostatečná kapacita a úroveň autobusů," přiblížila za České dráhy Šubová.

Výluka se samozřejmě dotkne i Zlínského expresu ze Zlína do Prahy a zpět. „Zlínský expres bude mít po dobu výluky na trati počáteční a cílovou stanici v Otrokovicích. Do Otrokovic a naopak do Zlína cestující dopraví náhradní autobus," doplnila Šubová.

Za delší silniční trasu si ovšem cestující zvyklí na ceny Českých drah nebudou muset připlatit. „Cena jízdného se nemění, budou platit jízdní doklady ČD i IDS stejně jako ve vlacích. Na náhradní autobusovou dopravu pro Zlínský expres se však jízdenka ZID nevztahuje," upozornila Šubová. Kompletní výlukový jízdní řád a zastávky náhradních autobusů v jednotlivých obcích jsou k dispozici ve formátu pdf na stránkách Koordinátora veřejné dopravy www.koved.cz.

Podle starosty Vizovic Romana Persuna se cestující musejí s výlukou smířit a uvědomit si, že jim to také něco přinese. „Jsme velice rádi, že se trať dočká postupné modernizace. Snad se v budoucnu dočkáme i celkové elektrifikace, která je momentálně v řešení," věří Persun.

Železniční trať z Otrokovic do Vizovic je jedním z nejvytíženějších úseků železnice v celé České republice. České dráhy vypraví na tomto úseku na čtyřicet pět spojů denně a poptávka neustále roste.

V budoucnu by se mohla zastaralá trať dočkat elektrifikace a alespoň částečného odhlučnění, které trápí občany po celé její délce.