Prostor o velikosti 5×15 metrů je oplocený a zabezpečený přenosným dopravním značením. 

Silnici ve Dvacáté ulici vlastní kraj. Místo, kde se propadla, je podle mluvčí Renaty Janečkové označováno za nejstarší.

„Pod silnicí je systém tunelů, kterými jsou vedeny kabely. Podle informací, které mám, Baťa stavěl tak, že vybudoval kanalizaci, nad ní tunely s kabeláží a nad nimi silnice. Bylo to levné a efektivní,“ zmínila Janečková. 

Silnice se propadla už 22. září. Kraj nechal vypracovat projektovou dokumentaci, na základě které bude vyhlášeno výběrové řízení na dodavatele. Na jeho přípravě se zrovna pracuje. Termíny zatím mluvčí kraje nezná.

Propad vozovky poškodil i město.

„Musíme zajistit v daném úseku opravu kanalizace, která byla poškozená. Rozsah, termín či náklady v tuto chvíli nejsou známy,“ okomentoval mluvčí zlínské radnice Zdeněk Dvořák.

Dopravní společnost Zlín-Otrokovice musela uzavřít zastávku Zlín-střed a převést dopravu na náhradní trasu – aby se vozovka nepropadala dál. 

„Autobusy projíždějí Vavrečkovou ulicí, což znamená, že vynechají zastávky Zlín-střed mezi knihovou a železniční stanicí,“ uvedl vedoucí dopravního úseku dopravní společnosti Pavel Nosálek.

Jízdní řády na lince 38 se nemění.

Cestující mohou využívat buď předchozí zastávku U Zámku, nebo následnou zastávku Dvacátá.
Provoz MHD se na původní trasu vrátí a obsluhování zastávky Zlín-střed bude obnoveno po dokončení připravované opravy havarijního úseku komunikace.

Rozvody kanalizace a kabelové tunely jsou pod celým bývalým areálem Svit a některé jsou původní z doby první poloviny minulého století. Konkrétně kanál a kabelový tunel místa havárie je nejstarší, ze 30. let minulého století.

Existuje riziko, že se vozovka propadne i na dalších místech ve Svitu?

„Musíme to sledovat,“ reagovala mluvčí kraje Renata Janečková.

Autobusy linky 38 vynechají zastávku Zlín-střed.Zdroj: DSZO