Nervydrásající omezení dopravy u polikliniky ve Zlíně po dlouhých měsících končí. Podle šéfa zlínské pobočky Ředitelství silnic a dálnic Karla Chudárka by totiž ode dneška měla být opět ve čtyřech pruzích zprůjezdněna třída Tomáše Bati, kterou omezovalo budování křižovatky Antonínova. Křižovatka do baťovského areálu měla být otevřena už na konci srpna, výstavbu ale zdržel nález nádrže s hořlavinami.
Podle mluvčího krajských hasičů Iva Mitáčka se ale nejednalo o žádnou větší hrozbu.
„Stavebníci o prázdninách objevili ve výkopu nádrž s oleji a ropnými látkami, která na místě zůstala po bývalém autoservisu. Rozbory ale ukázaly, že její obsah je natolik naředěn dešťovou vodou, že není pro okolí nijak nebezpečný,“ uklidnil Mitáček. Výbuch či požár nehrozil ani v nejmenším.
„Při zásahu nebyla ani omezena doprava, opatrnost silničářů ale byla na místě,“ doplnil mluvčí.
Určité zdržení stálo stavbaře i neočekávané přeložení jednoho z kabelů a také nebývale deštivé počasí v letních měsících. Přesto se řidiči konečně projedou ve všech čtyřech pruzích. Neznamená to však, že by silničáři už měli křižovatku plně dobudovánu.
„Stále chybí osazení světelné signalizace, vodorovné dopravní značení a středové ostrůvky pro bezpečí na přechodech,“ osvětlil Chudárek.
I tak už se šoféři, kteří místem projíždějí prakticky denně, plynulejšího provozu nemohou dočkat. Ne všichni ale včera věřili tomu, že se už dnes po třídě T. Bati projedou bez kolon.
„Snad jen, že by dělníci dělali na stavbě nonstop,“ prohlásil odpoledne například Jaroslav Chrastina. Rekonstrukce křižovatky podle něj trvala opravdu dlouho. „Jako řidič se sakra těším, až se tu nebudu muset zdržovat v kolonách. Zejména ve špičce to tu bývá hrůza,“ konstatuje Chrastina.
Přitakávala i další řidička Jana Veselá. „Už tak jsou ve Zlíně silnice rozkopané téměř neustále. Tohle dlouhé omezení takřka v centru pak dopravní situaci ještě více znepříjemnilo,“ říká Veselá.
Plně zprovozněno včetně odbočovacích pruhů by mělo být křížení silnic u 51. budovy na konci října. Do bývalého baťovského areálu díky tomu budou moci novým napojením vjíždět vozidla do 3,5 tuny.
„Těžší vozy zatím kvůli neodpovídajícímu stavu komunikací do areálu vpouštěny nebudou,“ objasnila první náměstkyně zlínského primátora Eva Štauderová, která má oblast dopravy na starost.
I to by se ale časem mělo změnit v souvislosti s připravovanou rekonstrukcí silnic. „První je na řadě ulice J. A. Bati, další komunikace budou upravovány v souvislosti s plánovanými investičními záměry, jako je například nová budova Univerzity T. Bati nebo rekonstrukce 14. a 15. budovy,“ poukázala Štauderová. Teprve poté prý bude možné mluvit o zlepšení dopravního napojení Svitu.
Podle předsedy Sdružení podnikatelů Baťova areálu Čestmíra Vančury křižovatka svůj smysl pro firmy v něm sídlící skutečně má.
„Zejména východní části areálu by mohla pomoci,“ věří Vančura. Zprovoznění křižovatky podle něj ale definitivně dopravní napojení areálu neřeší. „S městem se ale budeme snažit nalézt další možný postup,“ předeslal Vančura.
Změny se po dokončení stavby křižovatky Antonínova objeví i mimo někdejší tovární areál.
„Tou hlavní je vybudování nové výstupní zastávky MHD blíže k poliklinice,“ přiblížila náměstskyně primátora Eva Štauderová. Práce podle ní začnou hned po ukončení stavby křižovatky.
Rekonstrukce křižovatky a dobudování silnice do bývalého areálu Svitu byly zahájeny loni na podzim. Město Zlín přišla na 40,5 milionu korun, dvaceti miliony přispěl Zlínský kraj.