„Zúčastnili se ho zástupci ministerstev a dopravních institucí, poslanci a představitelé místních a krajských samospráv, kteří se tak mohli bezprostředně přesvědčit o kritickém stavu této infrastruktury,“ informoval o tom mluvčí meziříčské radnice Josef Beneš.

„Například silnice I/57 ze Vsetína do Valašského Meziříčí svou vytížeností představuje jedno z nejslabších míst naší sítě,“ potvrdil Radovan Hrnčíř z projekční firmy HBH projekt Brno.

Nová trasa zmíněné spojnice je již ve výstavbě, budování takzvané palačovské spojky, která spojí region s rozestavěnou dálnicí D47, se ale zastavilo. „Pokud se brzy nezačne stavět, propadne stavební povolení,“ upozornil Hrnčíř.

S návrhem, jak urychlit administrativu, přijel na jednání vicepremiér a ministr pro místní rozvoj Jiří Čunek. „Předložíme návrh na prodloužení platnosti územních plánů obcí, aby do roku 2012 nemusely draze pořizovat plány nové, často totožné s předchozími,“ oznámil.
Problémem však zůstává financování staveb. „V příštích letech bude náš roční výdajový rámec činit o 14,5 miliardy méně než letos,“ potvrdil náměstek ředitele Státního fondu dopravní infrastruktury Jiří Novák.