„Naše logo zobrazuje knihu jako odvěký symbol vědění. Vyjadřuje smysl a poslání univerzity. Návrh se i po letech používání ukazuje jako šťastný, protože je sdělný a srozumitelný,“ uvedla Jana Brázdilová z rektorátu UTB. Stejný názor má i designer a pedagog UTB Rostislav Illík, který se na vzniku grafického symbolu podílel. Zdůraznil, že je složený ze dvou tvarů.

„Konflikt s někým, kdo používá podobné logo, jsme neřešili,“ doplnila Brázdilová.

Symbol Moravského peněžního ústavu podle ředitele marketingu Filipa Zoubka znázorňuje křivku růstu. „Upřímně řečeno, že má univerzita podobné logo, nám nevadí. Připravujeme redesign značky. Nový logotip bude znázorňovat společnou cestu s klienty. Opět se budeme držet našich barev: červené, černé a šedé,“ řekl Zoubek.

Zlínská organizace Handicap, která má ve znaku usmívajícího se vozíčkáře, už ale spor o autorství několikrát vedla. „Ano, naše logo bylo často použito jinde. Nejméně ve třech případech došlo k vyřešení tohoto problému, ale vzhledem ke skutečnosti, že jako nezisková organizace a nejsme schopni platit poplatky za registraci, trvá tento stav v několika případech i dál,“ posteskl si ředitel Handicapu Aleš Chudárek.

Podobný problém zažívá i vedení zlínského výrobního družstva Obzor. „Obzorů je v republice několik,“ vysvětlila Jana Šmehlíková.

Oslovené zlínské firmy a instituce si svých ochranných známek vysoce cení. Jakou mají peněžní hodnotu, ale neprozradily. „Naše nové logo s prvky zvířecí anatomie je oficiálně zaregistrováno a chráněno na značně vysokou částku,“ uvedl ředitel Zoo Zlín v Lešné Ivo Klika.

Nejdražší ochrannou známku na světě má společnost Google. Má hodnotu 86 miliard dolarů.

Martin Lavay