VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Uzávěra kvůli Baťově 
trati se možná letos změní

Vi­zovice, Zlín – Dokončení železniční trati z Vizovic do Valašské Polanky se plánovalo už v dobách Tomáše Bati a snad i ještě dříve. I s ohledem na finanční možnosti státu, přípravu silnice R49 a opatrná až nesouhlasná vyjádření měst či obcí na trase to vypadá, že trať zůstane ještě dlouho jen na papíře.

19.1.2015 19
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Zuzana Rašková

Pro místní to ovšem znamená, že i dále potrvá stavební uzávěra. V bezprostředním okolí plánované trasy nemohou majitelé volně nakládat se svými pozemky, především zde nesmí vznikat stavby, které by překážely budoucímu využití. Je však šance, že se podoba stavební uzávěry ještě letos změní.

„Podle zpráv, které máme, by se o osudu tohoto projektu mohlo definitivně rozhodnout letos v září. Je šance, že by koridor železnice vypadl z Politiky územního rozvoje ČR, a celé území by se tak uvolnilo," věří starostka Vizovic Silvie Dolanská.

Doba se mění a původně až sto let starý projekt už nemá takovou masivní podporu. Proti prodloužení trati se v minulosti stavělo i krajské město Zlín.

„Obava města Zlína, že by v budoucnu přes město mohly jezdit některé rychlíkové spoje, je podle mého názoru na místě, ale časový horizont je v řádu několika desítek let a to může být dopravní situace úplně jiná," říká zlínský radní pro oblast dopravy Josef Novák.

Ze Správy železniční dopravní cesty však zní, že projekt rozhodně stále není mrtvý a že tedy stavební uzávěra letos pravděpodobně neskončí. Může být však zmírněná. Intenzivně se totiž jedná o dílčích změnách a úlevách.

„Stejně jako u silničních staveb si stát své budoucí strategické plány chrání. Myšlenka tohoto propojení je stále platná," informoval Jakub Ptačinský, mluvčí SŽDC.

Po
dle něj v současné době existují tři varianty tras, které jsou všechny chráněny stavební uzávěrou. Přesto by letošní rok mohl přinést do zakonzervovaného stavu několik změn.

„Vedou se diskuse o možném zúžení území uzávěry, případně snížení počtu variant. Nic však není aktuálně dopracovaného. Ohledně stavební uzávěry se snažíme majitelům pozemků vyjít vstříc. Máme v plánu prověřit trasování a rozsah stavebních uzávěr. Není to však nic, co by se v územních plánech mohlo projevit v nejbližších měsících," konstatoval mluvčí.

Původní plány počítaly na 17 kilometrů dlouhé trati se zastávkami Vizovice, Lutonina, Ublo, Bratřejov a Pozděchov. V obcích Jasenná a Prlov by pak šlo o železniční stanice.

„O té železnici se mluví už od doby, kdy jsem byl děcko. Na jednu stranu je škoda, že to je slepé, na druhou stranu město se hodně k plánované trati přiblížilo. Asi by to způsobilo emoce. Ale to každá taková stavba," míní Petr Dvořáček z Vizovic.

Prioritní železniční stavbou je v regionu modernizace trati z Otrokovic do Vizovic. Tento projekt je ve fázi hotové studie.

„Počítá se v ní s druhou kolejí na trase z Otrokovic do zastávky Zlín-střed. Dvoukolejné spojení do Vizovic v ní naopak není. Počítá se však s elektrifikací tohoto úseku," doplnil Jakub Ptačinský.

Na tento projekt se soustředí i ve Zlíně. „Je to pro nás zcela zásadní projekt, protože Zlínu přinese nejen novou výpravní budovu, ale i rychlejší možnost přepravy mezi Zlínem a Otrokovicemi," doplnil radní Novák. Stavba úseku Otrokovice–Zlín–Vizovice je v plánu na rok 2018.

Autor: Lukáš Fabián

19.1.2015 VSTUP DO DISKUSE 19
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

ANO
AKTUALIZUJEME
43

Na Zlínsku zvítězilo ANO, druhé SPD a třetí KDU-ČSL

Slavit a otevírat šampaňské mohla základna ODS Zlínského kraje, která se na výsledky voleb přesunula do komunitního Cafe 21 v Uherském Hradišti. Lídr kandidátky Stanislav Blaha se totiž stal poslancem.
14

ODS zapíjela poslanecký mandát Stanislava Blahy šampaňským

Kašík: Na kandidátce jsem zakroužkoval lidi ze Zlína, vždycky jsem byl srdcař

FOTOGALERIE / K volbám zas tak často prý nechodí, vlastně dnes je to podle něj asi podruhé. "Ale chtěl jsem zvolit ty, kteří jsou podle mne důležití," uvedl v sobotu krátce po 13. hodině strážce hokejové svatyně zlínských beranů - brankář Libor Kašík.

Další obrat nestačil. Zlín má z Pardubic bod

2:0, 2:3, 4:3. Ze zápasu zvratů si hokejisté Aukro Berani Zlín uloupli aspoň bod z pardubického perníkového srdce. Ševci nakonec prohráli 3:4 v prodloužení, přestože během pěti minut na přelomu první a druhé třetiny otočili vývoj zápasu z 0:2 na 3:2 dvěma trefami Honejska a Popelky. Žlutomodří ale vedení ztratili a v prodloužení přesilovku čtyři na tři využil francouzský útočník Treille, který pro Zlín připravil třetí porážku v řadě.

Fryšara nevěděl, jak slavit gól. Úžasná euforie, zářil

Ani jsem nevěděl, jak mám slavit. Prostě jsem zvedl ruce a díval se okolo,“ vykládal Štěpán Fryšara, 19letý útočník hokejistů Aukro Berani Zlín, který v nedělním zápase s Plzní svou premiérovou trefou stáhl náskok na 3:4 a zařídil parádní infarktovou koncovkou bod za porážku 4:5 po samostatných nájezdech.

AUTOMIX.CZ

Absurdní šikana? Český řidič platil pokutu za překročení rychlosti o 1 km/h

Doby, kdy čeští řidiči mohli nad postihy za dopravní prohřešky spáchané v zahraničí v podstatě mávnout rukou, jsou dávno pryč. Dnes totiž existuje velká šance, že si vás "najdou" i po navrátu do České republiky. Oznámení o pokutě vám přitom může přijít i po několika měsících. A co je mnohem důležitější, pokutu můžete dostat i za naprostou banalitu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení