Letos počítá DSZO s nákupem šestnácti nových trolejbusů. Další čtyři mají přibýt ve druhém čtvrtletí roku, osm ještě do konce roku. Z provozu naopak vyřadí dopravce vozidla nejstarší.

„Čtyři nově převzaté trolejbusy už byly vybaveny zlínským informačním systémem, dostaly přidělena evidenční čísla a absolvovaly zkušební jízdu. Na linkách s cestujícími se objeví už koncem tohoto týdne," přiblížil mluvčí dopravní společnosti Vojtěch Cekota.

Připomněl, že nákup je součástí velké zakázky, na které získal dopravce 75% dotace z Evropské unie. V letech 20132015 tak získá dohromady pětadvacet nových trolejbusů. „Z toho devět bylo už dodáno do Zlína během uplynulého roku 2013," uvedl ředitel DSZO Josef Kocháň.

Nové trolejbusy se do Zlína přepravují po silnici kamionem.

„Nové vozy vypravujeme na linky přednostně. Ročně u nás nový trolejbus najezdí přes 80 tisíc kilometrů," vyčíslil vedoucí údržby Antonín Červenka. Jak uvedl zástupce Škody Electric, který nové trolejbusy ve Zlíně předával, v Plzni se ročně vyrobí na 100 trolejbusů.

V letošním roce to však bude rekordních 370 vozů. Firma je nyní vyrábí ve třech směnách a přibrala na to letos 150 nových zaměstnanců. Většina produkce směřuje do zahraničí do Bulharska, na Slovensko, do Lotyšska, Maďarska, Španělska.

„V Česku je pro nás zlínský dopravní podnik jedním z nejvýznamnějších odběratelů. Dlouhodobě spolupracujeme na dobré úrovni," vyzdvihl vedoucí prodeje trolejbusů Škoda Electric Radek Kapr.