Oba vozy značky Škoda 25Tr Citelis pocházejí z plzeňského výrobního závodu Škoda Electric. První z nich přivezl z Plzně do krajského města speciální kamion na podvalníku ve středu nad ránem.

Druhý přijede stejným způsobem zítra ráno. Na rozdíl od většiny dřívějších přeprav se trolejbusy nedopravují po železnici, ale po silnici.
Raději po silnici než po železnici

„Důvodem je jednak výrazné zdražení železniční přepravy, takže cesta po silnici už je levnější, a jsou tu také určité komplikace při sundávání nových vozů na rampě zlínského nádraží, větší rychlost přepravy kamionem než vlakem a v neposlední řadě i větší bezpečnost nového vozidla,“ vysvětlil mluvčí dopravního podniku Vojtěch Cekota.

Při jedné z minulých dodávek před pár lety se totiž stalo, že jeden nový trolejbus na železničním vagonu při přepravě dokonce vyhořel.

Zlín už má sedm moderních kloubových trolejbusů

Ve vozovém parku dopravního podniku je už sedm kloubových trolejbusů typu 25Tr.

„Jde o moderní nízkopodlažní vozidla, kterými se snažíme zvyšovat kulturu cestování městskou hromadnou dopravou ve Zlíně a Otrokovicích. Všechny nakupované trolejbusy jsou vybaveny také pomocným dieselagregátem, který trolejbusům umožňuje jezdit i v úsecích mimo trakční vedení nebo při výpadku proudu,“ sdělil ředitel dopravního podniku Josef Kocháň.

Nový vůz má tři nápravy, je dlouhý osmnáct metrů a je u něj poháněná zadní náprava. Cestující do něj mohou nastupovat čtyřmi dveřmi a využít celkem pětatřicet sedadel a devadesát míst ke stání.

Vozidlo je plně nízkopodlažní a je vybaveno informačním systémem pro nevidomé a slabozraké cestující, včetně plošiny pro nájezd vozíčkářů. Výrobcem karoserie trolejbusu, který může jezdit rychlostí do pětašedesáti kilometrů za hodinu, je akciová společnost Iveco Czech Republic z Vysokého Mýta.

„Po zprovoznění nových trolejbusů bude mít dopravní podnik vzhledem k vyřazení některých starších vozů ve svém vozovém parku celkem 37 autobusů a 58 trolejbusů, včetně jednoho historického trolejbusu,“ doplnil mluvčí Cekota.