Dopravní podnik zvýšený počet odhalených cestujících bez jízdenky přičítá hlavně systematičtější práci při přepravní kontrole. Informovalo o tom vedení DSZO. Trolejbusy a autobusy firmy DSZO ročně přepraví přibližně 40 milionů cestujících. Kolik z nich cestuje bez jízdenky a unikne kontrole revizorů, si společnost netroufá odhadnout. "Z tohoto důvodu ani v dokumentech DSZO není kalkulována částka, o kterou dopravce tímto způsobem na jízdném přichází," poznamenal ředitel společnosti Josef Kocháň.

S černými pasažéry bojuje dopravní podnik několika způsoby. "Máme tým vlastních revizorů, kteří podle harmonogramů kontrolují úhradu jízdného u cestujících v celé síti MHD ve všech denních i nočních hodinách. Kromě toho přistupujeme i k hromadným kontrolním akcím za účasti městské policie a příležitostně využíváme i služeb revizorů externích firem," uvedl Kocháň. Minimální pokuta za cestu bez jízdenky činí v Otrokovicích a Zlíně 300 korun, za nejlevnější základní jízdenku cestující zaplatí devět korun. Kdo za jízdu načerno nezaplatí sníženou přirážku do týdne, má ještě dalších 14 dní možnost zaplatit přirážku v˙plné výši 1000 korun.

Po této době DSZO neuhrazené pohledávky předává k vymáhání advokátní kanceláři. Dlužná částka při soudním vymáhání se pak zvyšuje o dalších nejméně 5 000 korun, v případě exekučního vymáhání o dalších 7 000 korun. K exekučnímu vymáhání předala DSZO odroku2003dokonceroku2006 přibližně16000případů. Dopravní společnost Zlín - Otrokovice vznikla v roce 1995, společníky jsou města Zlín a Otrokovice. V roce 2005 firma utržila za prodej vlastních výrobků a služeb 156,8 milionu korun. Celkové výnosy, včetně dotací měst a krajského úřadu, byly 253 milionů korun.