Díky akci Jedu na dřeň! vstoupilo do registru 571 nových potenciálních dárců kostní dřeně. Zájem daleko předčil očekávání organizátorů a dokázal, že fanouškům motorsportu není lhostejný osud pacientů s onkologickým onemocněním.

Letošní ročník Barum Czech Rally Zlín nabídne pod patronací Autoklubu ČR pokračování projektu. Realizaci opět zajistí komunikační agentura Reklamní inženýři, ve které projekt vznikl.

„Díky významné podpoře Autoklubu ČR a pořadatele Barum Czech Rally Zlín můžeme letos uskutečnit pokračování akce Jedu na dřeň! a pokusit se najít dárce pro nemocné, kterých bohužel neubývá. Naší prací je především osvěta, vždyť v ČR je v registru pouze 0,5 % populace, zatímco v Německu je to 6 %. Potenciálním dárcům nabídneme maximální komfort. Odběrná místa budou v servisní zóně a na startu i v cíli soutěže," říká Jan Čada ze společnosti Reklamní inženýři.

„Jsem nadšená, že se během jediného víkendu podařilo získat takové množství nových dárců do registru. Statisticky tak dokážeme pomoci i pěti pacientům, protože průměrně každý 120. registrovaný se stává dárcem," komentuje úspěch akce Zdena Wasserbauerová, které se podařilo do registru přivést na šest tisíc potenciálních dár­ců.

„Tento výsledek je skutečně vynikající, neboť získat takové množství dárců během pouhých tří dnů je výkon pozoruhodný, ne-li téměř nadlidský," říká Daniel Pagáč, ředitel ČNRDD.

Barumka spolu se svými fanoušky tak i letos ve spolupráci s Autoklubem ČR přispěje k záchraně těžce nemocných pacientů.