Stejnou akci uspořádalo občanské sdružení Vizovické vrchy už loni. Kolaři se vydali směrem na takzvané baťovské dráhy, Chrastěšov a přírodní lokalitu Hodišová. Podle předsedy sdružení Pavla Pečeně chtěli poukázat hlavně na to, že je do budoucna zapotřebí omezit ježdění automobily a využívat i jiné možnosti přepravy.

„Ve Vizovicích se místo výstavby silnice nabízí například možnost modernizace železnice,“ objasnil hlavní společnou myšlenku všech zúčastněných.
Podle jeho slov proti rozvoji silniční dopravy rozhodně nejsou, sami jsou také řidiči. „Uvítali bychom ale, kdyby byla R49 navržena ohleduplněji k životnímu prostředí,“ uvedl. Jejich návrh se prý shodoval s původním, kdy měla silnice vést plánovaným vizovickým tunelem. Z toho však sešlo. Nový projekt ji navrhuje vést jižní částí města Vizovice, dále pod Janovou horou ulicí Lázeňská – tedy zastavěnou částí obce.

„Rychlejším a levnějším řešením by mohla být i modernizace silnice I/49 tak, aby splňovala parametry první třídy,“ domnívá se Pečeňa. Účastník výpravy Jiří Babáček s ním souhlasil. „Patřím také k odpůrcům výstavby komunikace R49, která není ohleduplná k životnímu prostředí,“ prohlásil sedmatřicetiletý obyvatel Vizovic. Osmatřicetiletá Romana Hábová z Vizovic ke stavbě plánované rychlostní silnice zaujímá také negativní postoj. „Nemyslím si, že je perspektivnější než železnice,“ sdělila Hábová.

PŘEČTĚTE SI DALŠÍ ZPRÁVY ZE ZLÍNSKÉHO KRAJE:

Moje Zlínsko Sport Kultura Podnikání Černá kronika