Práce na trati z Vizovic přes Lutoninu, Jasennou, Ublo, Pozděchov a Prlov do Valašské Polanky skončily po téměř dvaceti letech v roce 1951. Dokončení se pak stalo aktuálním až od roku 2005. Samotná myšlenka železničního spojení pro nákladní i osobní dopravu přitom pochází od Jana Antonína Bati, odtud i neoficiální název.

„Aktuálně se kolem projektu Baťovy železnice nic neděje. Trvale ale v našem městě platí stavební uzávěra, ochranné pásmo je stanovené zhruba padesát metrů,“ reagovala starostka Vizovic Alena Hanáková.

Velkolepý projekt takzvané Baťovy dráhy odsunula modernizace trati Otrokovice–Vizovice

Stejná situace je i v Uble. „Někdy na jaře jsme dostali vyjádření ze stavebního úřadu ve Vizovicích o zákazu výstavby do sta metrů v okolí železniční trati,“ potvrdila místostarostka Hana Srněnská.

V Uble i ve Vizovicích však tuto situaci vítají, k železnici se staví skepticky. „U nás dráha prochází přímo středem města. V mnoha případech vznikla za ta léta blízko trati zástavba, dokonce tam stojí panelové sídliště,“ popsala důvody Hanáková a dodala, že aktuální verze železnice, která by tuto zástavbu respektovala, neexistuje, takže zastupitelstvo města vydalo usnesení, že s propojením železnice nesouhlasí.

Kraj i České dráhy ale vidí momentálně větší prioritu v úpravách tratě z Otrokovic do Vizovic. „Tento úsek má velký potenciál, a je tedy pro nás aktuálnější. Modernizace a elektrifikace a také zdvoukolejení by měly být hotové do roku 2013,“ uvedl mluvčí Českých drah Ondřej Kubala.