Šoféři by byli rádi, kdyby policisté hlídající přechody vypomohli při kritických situacích

„Každý den je to stejné. Ráno i odpoledne se chtějí všichni dostat autem do centra a to je katastrofa. Sokolská ulice je úplně plná a i když je z třídy 2. května zelená, stejně se tam nikdo nedostane, protože to stojí až k podjezdu. Mohou za to částečně i přechody, které jsou u sokolovny každých 30 metrů," kroutí hlavou Libor Hradil, který denně musí křižovatkou projet minimálně dvakrát.

Trpělivost už pomalu dochází také Daniele Dvořákové, která se obrátila přímo na radnici s podobným problémem. Vadí jí průjezd ulicí Padělky IV ze směru od Sokolské, tedy nedaleko od prvního kritického bodu. V diskuzi na webu Zlína mimo jiné píše o tom, že by snad mohli pomoci policisté.

„Mezi půl osmou a osmou, zvláště když rodiče vozí děti do dvou škol a školky naproti, není možné normálně touto ulicí projet. Vždy je tam kolona a někdy dlouhá tak, že se už nedá odbočit ze Sokolské. A nedejbože když na výjezdu u mostu zůstane stát někdo pomalejší a nerozhodný. To čekáme kolikrát i víc než deset minut," popisuje nešťastná řidička.

Minulý školní rok se podle Dvořákové někteří policisté hlídkující u této ulice na přechodu smilovali a začali řídit dopravu.

„Byla bych opravdu vděčná všem policistům, kteří tam stojí a hlídají přechod u mostu od Padělků, aby v případě hustoty provozu a tvoření kolony, si na chvíli do té silnice stoupli a pomohli, když už mají pomáhat. Určitě tím ulehčí i lidem, kteří tam bydlí a musí hodinu dýchat spaliny aut zbytečně stojících v koloně," prosí na dálku Dvořáková.

Policisté by podle jejich mluvčího Petra Jaroše rádi pomohli a často v uvedených případech tak také činí, není to ale mnohdy úplně jednoduché.

„V uvedenou dobu je doprava ve Zlíně opravdu velmi zatížená a platí to konkrétně i u ulice Padělky lX. Každý policista by měl vyhodnotit situaci v dopravě v takové míře, aby ji případně mohl urychlit. To, zda je to možné, závisí na mnoha okolnostech a je to velmi individuální," vysvětluje Jaroš s tím, že v případě potřeby je žádoucí, aby policisté dopravu řídili a provoz usměrnili, tak jako se to již v minulosti několikrát stalo.

„Obsadit však všechny problematické úseky mezi sedmou a osmou hodinou ranní je i kvůli tomu, že mnoho policistů dohlíží nad bezpečností dětí při cestě do školy, velmi těžké. Přesto se o to snažíme a problémy v dopravě efektivně řešíme. Rozhodně však musím apelovat i na řidiče, neboť právě oni jsou často příčinou dopravních komplikací a zdržení," upozornil Jaroš.

Na otázku, zda existuje okamžité řešení, se hledá odpověď těžko. Do budoucna by měl situaci na celé Sokolské ulici vyřešit nově zpracovávaný dopravní generel, o kterém již Zlínský deník informoval. Existuje ale i jiné řešení, které by se ovšem dotklo pohodlí řidičů.

„Mám s křižovatkou ulice 2. května se Sokolskou také zkušenosti. Také tam stojím třeba i pět minut, když jezdím na odpolední směnu, ale nic s tím asi nenadělám. Možná by pomohlo, kdyby lidi nebyli tak pohodlní a pokud to situace dovolí, chodili pěšky," pokrčil rameny další z obyvatel složitou dopravou postižené části Zlína Vladimír Pernička.