Ta se v pondělí 11. srpna vydala na velký nákup právě do Intersparu. Kromě zboží za více než dva a půl tisíce korun tam zakoupila i prací prášek, ke kterému měla na informacích dostat gel na skvrny zdarma.

„Nákup jsem zaplatila a na informacích mi řekli, že gel zrovna nemají, že si mám přijít další den. Vzhledem k pokročilé hodině jsem to pochopila a do Intersparu se vydala v úterý v poledne,“ prozradila svou zkušenost s akcemi v supermarketech Marešová.

Na informacích jí však pracovnice opět sdělili, že jí gel nevydají. „Řekli mi, že prý právě přijel kamion a zboží přivezl. Doporučili mi dát si kávu a přijít za půl hodiny. To už mě naštvalo a řekla jsem jim, že je to neseriózní jednání vůči zákazníkům. Vedoucí mi sdělila, že se mýlím, že je to prý obchod,“ rozčílila se zákaznice.

Nakonec jí prý nabídli vrácení peněz, pokud přinese prášek z domu zpátky na prodejnu. To pro ni nebylo řešením, a tak odešla.

„Nechápu, proč pracovníci takto přistupují k zákazníkům, kteří u nich utrácí své peníze. Podle mě měli do regálu vyvěsit ceduli, že dárek momentálně nemají. To by bylo férové. Také se mi zdálo divné, že den před koncem akce by právě tohle zboží přivezl kamion,“ polemizovala Marešová.

Poškozené zákaznici dal s návrhem o informování, že dárek právě není, za pravdu i mluvčí České obchodní inspekce Marek Ženkl. „Jestliže prodejce uvedl, že za určitou cenu získá nakupující dva výrobky dohromady a při zakoupení se ukázalo, že jeden z výrobků chyběl, jednalo se o nepřípustné klamavé obchodní praktiky, které nedovoluje zákon o ochraně spotřebitele,“ uvedl Ženkl. Spotřebitel podle něj může odstoupit od smlouvy a požadovat nazpět peníze, protože byl jednoznačně uvedený v omyl. „Za klamavé obchodní praktiky může prodávající dostat pokutu až pět milionů korun. Takto podvedení spotřebitelé by se měli obrátit na nejbližší inspektorát České obchodní inspekce, která provede kontrolu a uloží případné sankce,“ vysvětlil mluvčí.

Marešová tvrdí, že jí se cesty do staroměstského Intersparu prý z Uherského Hradiště neprodražily tak, jako kdyby bydlela například v Polešovicích nebo ještě dál. Vedoucí směny oznámila, že se obrátí na média. To se však nepozdává řediteli staroměstské pobočky Intersparu Josefu Kobkovi. „Nechápu, z jakého důvodu se nakupující obrátila na tisk. Měla se zastavit za mnou nebo si podat písemnou stížnost. Někdy se mohou vyskytnout například problémy s dodavatelem,“ těmito slovy omluvil přístup k zákazníkům Kobek.