Členové Občanského sdružení Želechovice považují tuto údajně přemrštěnou sumu za formu nátlaku před víkendovým referendem o osamostatnění. V případě odtržení Želechovic od Zlína by totiž provoz MHD musela platit obec.

„Jsme rádi, že se doprava do Želechovic ujala. Ale není to zadarmo. Příslušný přepočtený podíl na ztrátě společnosti při zapojení Želechovic do systému MHD činní přibližně tři miliony, dvě stě tisíc korun ročně,“ uvedl předseda rady jednatelů DSZO a zlínský radní Zdeněk Blažek.

Členové Občanského sdružení Želechovice považují údaj zveřejněný těsně před referendem o osamostatnění obce za úmyslně nadsazený. „Čekal jsem to. Cena je přemrštěná. V případě odtržení Želechovic budeme jednat s vedení DSZO o zachování MHD. Ale ne za takovou cenu,“ okomentoval zveřejněná čísla Michal Špendlík z Občanského sdružení Želechovice.

Pracovníci DSZO uskutečnili na nové lince 12 v druhé polovině dubna podrobné sčítání cestujících. „Frekvence cestujících je stabilní a zvolna se zvyšuje. V každém směru použije linku ze Zlína do Želechovic a naopak denně kolem sto dvaceti až sto třiceti cestujících v pracovních dnech, o víkendech asi šedesát až sedmdesát osob denně,“ uvedl vedoucí dopravního úseku DSZO Pavel Nosálek.

DSZO získávala připomínky cestujících i prostřednictvím zvláštních schránek umístěných na označnících zastávek. Výsledkem tohoto průzkumu bude od nového jízdního řádu, který začne platit 30. června, zavedení nového ranního spoje, který bude odjíždět z Želechovic do Zlína už krátce po páté hodině. Kvůli převažujícím koncům vyučování dojde rovněž k posunutí odjezdu odpoledního spoje do Želechovic ze zastávky Školní z dosavadních 13.33 na 13.40 hodin.

MHD bude jezdit do Želechovic minimálně do konce tohoto roku.

Martin Lavay