„Nejedná se o žádné nádražíčko," vyzdvihuje nutnost rekonstrukce nádraží v Brumově-Bylnici hejtman S. Mišák

To se ale do konce roku výrazně změní. Dělníci už totiž pracují na velké rekonstrukci významného železničního uzlu. „Na dnešní dobu je stanice nedůstojná. V republice je spousta krásných nádraží, tohle je oproti nim nic. Oprava je potřeba, vždyť je to poslední výspa před cestou na Slovensko," potvrzuje oprávněnost rekonstrukce šedesátnice Anna Zvěřinová, která do Brumova-Bylnice jezdí za rodinou až z Vysočiny.

Cestující se však díky rekonstrukci dočkají v Brumově-Bylnici řady změn. „Vzniknou nová nástupiště, která budou stejně jako celá stanice bezbariérová. Nástup a výstup z vlaků bude díky nim pro vozíčkáře i maminky s kočárky mnohem jednodušší," nastiňuje hlavní inženýrka projektu rekonstrukce Dana Bubníková.

Dodala, že o příjezdech a odjezdech vlaků bude cestující nově informovat systém světelných tabulí, u nádraží vznikne i malý park.

Výměna čeká také na 1,7 kilometru kolejí, několik výhybek, kompletně nové potom bude i zabezpečení stanice, které umožní její dálkové ovládání.

„Pokračujeme v modernizaci Vlárské trati, díky níž se dočkala opravy například nádraží v Uherském Hradišti, Kunovicích nebo Bojkovicích," přiblížil náměstek generálního ředitele Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Bohuslav Navrátil.

Právě SŽDC je hlavním investorem celé akce, podílet se však na ní měly i České dráhy (ČD). Ty měly podle původních předpokladů v Bylnici zajistit výstavbu nové čekárny, výdejny jízdenek, sociálního zařízení a také parkoviště.

Následně měly zbourat dnes už nevyhovující výpravní budovu i samostatnou stavbu toalet. Vše je ale jinak.

„Bohužel jsme museli kvůli finanční náročnosti zmiňovanou akci letos z investičního plánu vyřadit. V nejbližších letech ji ale rozhodně nevylučujeme," ujišťuje regionální mluvčí ČD Kateřina Šubová, podle níž měl podíl ČD na rekonstrukci bylnické stanice činit necelých 10 milionů korun.

Starosta Brumova-Bylnice Zdenek Blanař (KDU-ČSL) už kvůli tomu zaslal na generální ředitelství ČD dopis, v němž dráhy žádá o revizi stávajícího rozhodnutí.

„Bylnice je významnou křižovatkou tratí, která byla naposledy rekonstruována, a to pouze provizorně, v 80. letech. Myslím, že bezmála šestitisícové město si komplexní opravu stanice zaslouží," poukazuje starosta.

Žádné nádražíčko

Souhlasí s ním i hejtman Zlínského kraje Stanislav Mišák. „Nejedná se o žádné nádražíčko, ale železniční uzel, který je už velmi zastaralý. Vždyť tu ještě fungují mechanická návěstidla," upozorňuje hejtman.

Prozatímní rekonstrukce stanice by měla skončit na podzim. Do té doby musejí cestující počítat s některými komplikacemi.

„V určitých obdobích je budou kvůli výlukám přepravovat náhradní autobusy. Složitější bude kvůli stavebním pracím i přístup k vlakům, ale vždy bude dbáno na zajištění bezpečnosti," doplnil Bohuslav Navrátil.