Podobné akce se dnes konaly i v dalších městech v zemi. "Jde o kampaň na podporu spotřeby kvalitních českých potravin. Pokud budou zákazníci tuzemské produkty více kupovat, můžeme více produkovat. Tím se dostaneme z problému, kterým je nedostatek možností uplatňovat své výrobky na trhu," řekl předseda Agrární komory Valašska Jindřich Šnejdrla.

Agrární komory na území Zlínského kraje pravidelně pořádají i další akce, které propagují tuzemské a regionální produkty. Jde například o soutěž Perla Zlínska, v které odborníci udělují vybraným produktům známku kvality. Podle výrobců to má vliv na zvýšení prodeje. Přimět spotřebitele k nákupu tuzemských potravin je ale podle zemědělců obtížné. "Je potřeba udělat spoustu kroků, dnešní kampaň je jedním z nich," dodal Šnejdrla.

Oslovení nakupující vnímali dnešní akci zemědělců pozitivně. "Je to správné a dává to smysl. Zatím sice potraviny podle země původu nekupuju, ale určitě začnu," řekla Anežka Doleželová ze Zlína. Další z oslovených žen se vyjádřila podobně. "Nakupuji spíše podle toho, co mi chutná. Na původ zboží se momentálně moc neohlížím," uvedla. Zemědělci zákazníky oslovovali až při odchodu z obchodu, nechtěli komplikovat provoz.

Zemědělci ze Zlínského kraje loni podle Českého statistického úřadu vyprodukovali méně masa než v roce předchozím. Celkem šlo o 19.152 tun, což je meziroční pokles o 1,4 procenta. Klesla hlavně produkce masa hovězího a vepřového, růst naproti tomu statistici zaznamenali u masa skopového a jehňečího, které je ale z pohledu celkové produkce nevýznamné.