„Zejména letos v lednu a v únoru to vypadalo, že tato zima bude mírná a že se svými podmínkami přiblíží teplotně nadprůměrné zimě 2006/2007. Výrazně nákladnější než před rokem však byla zimní údržba komunikací zejména letos v březnu. Dražší byla i první fáze zimy v listopadu a prosinci,“ vysvětlil provozně technický náměstek ředitele Ředitelství silnic Zlínského kraje (ŘSZK) Radek Berecka.

Nejnákladnější byla letos zimní údržba silnic tradičně v okrese Vsetín, kde přišla na 28 milionů korun. V okrese Zlín činily náklady 20 milionů, na Kroměřížsku 15 milionů a na Uherskohradišťsku 14 milionů korun.

Silničáři letos spotřebovali celkem čtyři tuny soli a 14 tun inertních materiálů. Kromě posypu se ale mohli za příznivého počasí věnovat i dalším činnostem. „Šlo například o prořezávání a kácení stromů, výměnu svislého dopravního značení, úpravy krajnic a silničních příkopů a také lokální vysprávky silnic,“ dodal Berecka.

Nejvíce peněz na údržbu vydali silničáři během posledních pěti let v zimě 2005/2006, a to 130 milionů korun.

Martin Lavay