S dosavadními výsledky centra je přesto spokojen jeho ředitel Jiří Kratochvíl. „Za velký úspěch považujeme už jen to, že v době jeho otevření bylo ze šestasedmdesáti prodejních jednotek obsazeno pětasedmdesát obchodů,“ podotkl Kratochvíl.

Podle něj mají obchodníci velký zájem o získání prodejních prostorů právě ve Zlatém jablku. „Každý den evidujeme jednu novou poptávku. Existuje takzvaný waiting list čekatelů na prostory,“ přiblížil Kratochvíl, ovšem bez bližší specifikace.

Do dnešního dne postupně zahájili provoz i nájemci, kteří měli zpoždění se stavebními pracemi. „V polovině srpna přivítala své první návštěvníky ve Zlíně dlouho očekávaná značka s.Oliver s módou a lifestylovým zbožím. Na své otevření už čekají pouze dvě prodejny s módním oblečením,“ dodal Kratochvíl.

Ředitel obchodního centra uznává, že zahájení provozu před začátkem prázdnin nebylo úplně optimální. Stalo se tak kvůli prodlení generálního dodavatele stavebních prací, původní termín byl už vloni před Vánocemi.

„Všeobecně platí, že tato doba je pro obchodníky prakticky nejhorší v celém roce. Přesto nás zájem lidí příjemně potěšil, vždyť jen během prvních tří dnů navštívilo Zlaté jablko přes sto padesát tisíc návštěvníků,“ řekl Kratochvíl.

Právě pouze tyto dny hodnotí kladně také prodejna s oblečením Orsay. „První dny po otevření byly velice dobré. Ale nyní je návštěvnost Zlatého jablka velice nízká. Víkendy, kdy v ostatních centrech bývá plná návštěvnost, tak u nás nikdo není,“ postěžovala si vedoucí obchodu Eva Michelfeitová.

Více zákazníků by uvítala také prodejna Milano fashion zaměřená na francouzskou a italskou extravagantní módu. „Návštěvnost centra hodnotím momentálně jako velmi malou,“ řekla vedoucí obchodu Iveta Kortišová.

Nákupní středisko denně navštíví kolem deseti až dvanácti tisíc lidí. „A to je v době dovolených naprostý nadprůměr,“ hodnotí Kratochvíl.

Stejného názoru je i vedení prodejny Yves Rocher, jež má pobočky v obchodních centrech a multiplexech po celé České republice. „Vzhledem k tomu, že jde o období prázdnin a dovolených, tak si nemůžeme stěžovat. Návštěvnost našeho obchodu je v těchto měsících velmi slušná,“ řekla vedoucí Jana Slavíková.

Elektrodomu vzrostly tržby

Výrazně si ale za poslední čtvrtletí polepšil elektrodům Elkoma, který se stal součástí Zlatého jablka vytvořením proskleného průchozího krčku nad Rašínovou ulicí.

„Spojení se Zlatým jablkem nám určitě prospělo. Naše tržby vzrostly o desítky procent,“ pochvaluje si vedoucí Elkomy Petr Sekanina.

Podle něj je dobře, že se střed Zlína oživil, nedostatky však stále vidí v dopravní situaci. „Parkování v centru města je čím dál tím víc komplikovanější a zákazníky to odbourává. Proto se v této lokalitě podniká hůř jak třeba před deseti lety,“ podotkl Sekanina. Podle něj by například bylo dobré zvýhodnit ty, kteří chtějí v centru parkovat krátkodobě za účelem nákupů.

„Je pravda, že se ve středu Zlína neparkuje zrovna nejlíp. Víc mi ale vadí, že je v Jablku všechno předražené. Člověk si tam prostě často nemůže dovolit nakupovat,“ podotkl třiatřicetiletý Jan Ondrůšek ze zlínského sídliště Jižní Svahy.

Širší nabídku zboží by zase uvítala šestadvacetiletá Kateřina Vojáčková z místní části Příluk. „Pokud bych tam měla shánět dárek pro někoho k narozeninám, tak asi sotva něco vyberu. Jsou tam jen samé obchody s oblečením,“ posteskla si.

Hlavní sezóna centra by podle Jiřího Kratochvíla měla nastat už zanedlouho. „Naším plánem na září je patnáct tisíc zákazníků denně a v absolutní sezóně kolem dvaceti tisíc zákazníků za den,“ podotkl Kratochvíl.

Na podzim se těší i prodejna s belgickou čokoládou. „Věříme, že další měsíce budou mnohem lepší. I vzhledem k tomu, že se v letních měsících belgické pralinky příliš neprodávají, tak očekáváme mnohem lepší nástup prodejů v září,“ doplnila Petra Kursová ze společnosti Gold Pralines.