„Po nestandardních dvou letech, kdy fungování obchodních center před Vánoci ovlivňovala vládní covidová nařízení, se konečně letos obchodníci opět dočkali standardní předvánoční nákupní horečky. Nemá na ni vliv ani aktuální celospolečenská situace a energetická krize,“ uvedla mluvčí OZC Zlaté Jablko Kateřina Martykánová.

„Vše zatím naznačuje, že lidé ještě výrazněji šetřit nezačali,“ uvedl ředitel Zlatého jablka Jiří Kratochvíl a dodal, že se od listopadu návštěvnost i tržby zvyšují a vrací se na úroveň roku 2019.

„Poslední předvánoční víkend jsme zaznamenali návštěvnosti v průměru o 20 procent vyšší než ve stejném období v roce 2021, přičemž během soboty a neděle zavítalo do Zlatého jablka přes 40 tisíc lidí. Obdobná čísla jsou o všech adventních víkendech,“ řekl Kratochvíl.

Dá se tak očekávat, že se průměrný denní počet návštěvníků těsně před Štědrým dnem ještě bude zvyšovat.

„Tento týden už se pohybujeme nad hodnotou 25 tisíc lidí za den. Nejvyšší návštěva ovšem bývá 21. – 22. prosince s čísly kolem 35 – 40 tisíc lidí denně. Sami jsme zvědaví, jaké to bude letos,“ doplnil ředitel.

Nápor v těchto dnech zažívá i parkovací dům obchodního centra s 270 parkovacími místy, která jsou zpravidla plně obsazena již od 10 hodin dopoledne.

„Zájem mezi zákazníky je tradičně těsně před svátky i o vánoční poukazy, které Zlaté jablko nabízí již od roku 2010. K dispozici jsou v hodnotě 500 a 1000 Kč na pokladně multikina Golden Apple Cinema,“ uzavřela Kateřina Martykánová.