Dopravní komplikace by mohla vyřešit nová silnice na pravém břehu Dřevnice

„Když tudy jezdím ke svému stanovišti, stává se mi, že musím zastavit a čekat, i když mi svítí zelená. Z druhé silnice totiž do křižovatky ještě stále vjíždí auta,“ popsal situaci zlínský taxikář Jaroslav Prachýl.

Také dispečer Dopravní společnosti Zlín – Otrokovice Zdeněk Hrnčíř má podobnou zkušenost. „Je to buď nekázní, anebo nezkušeností řidičů. Často se ani nedívají na světla na semaforu a snaží se ještě křižovatku projet,“ řekl. Podle nového dopravního zákona je přitom vjezd do křižovatky zakázaný, vidí-li řidič, že auta přijíždějící z kolmé silnice jsou příliš blízko a že už křižovatkou zřejmě projet nestihne. „Neukázněným řidičům hrozí až dvoutisícová pokuta,“ řekla mluvčí zlínské policie Jana Bartíková.

Pouhá změna nastavení semaforů by podle mluvčí magistrátu Marie Masaříkové situaci nevyřešila. „Červená na semaforu se nastavuje tak, aby ani jeden směr nebyl přetíženější než druhý a aby byl provoz pokud možno plynulý,“ řekla.

Rovněž dispečer Hrnčíř vidí řešení někde jinde. Za komplikace podle něj může i příliš velký počet aut v ulicích. „Chtělo by to novou silnici, která by provoz zmírnila,“ řekl.

Podle ředitele zlínské správy Ředitelství silnic a dálnic Rostislava Vaculy ale řešení problémů s dopravou komplikuje nekoncepční přístup ze strany města. „V centru Zlína se překotně buduje, což tam přivádí další dopravu. Aby se situace vyřešila, je nutná spolupráce města, kraje a Ředitelství silnic a dálnic ČR. Město ale nemá dlouhodobou koncepci dopravní politiky. Ta se po každých volbách mění spolu s vedením radnice. Teď se sice nějaká rýsuje, ale kdoví jak to bude za pár let,“ dodal ještě.

Magistrát však s kritikou nesouhlasí. „Řešení dopravní situace patří mezi priority současného vedení radnice,“ reagovala na Vaculova slova mluvčí magistrátu Marie Masaříková. Vedoucí odboru dopravy a silničního hospodářství zlínského magistrátu Pavel Dohnal dodal, že ucpané křižovatky v centru města může skutečně vyřešit jen nová silnice, a to taková, jež by vedla po pravém břehu Dřevnice. Ta by sloužila hlavně řidičům, kteří centrem města jen projíždějí. „K tomu je ale potřeba mít nový územní plán. Ten dosavadní neřeší problém dopravy dostatečně. Zatím je v plenkách a teprve až bude za dva či tři roky hotový, lze se bavit o výstavbě nové komunikace,“ uzavřel Dohnal.

PŘEČTĚTE SI DALŠÍ ZPRÁVY ZE ZLÍNSKÉHO KRAJE:

Zpravodajství Sport Kultura Podnikání Černá kronika