Jde přitom o jedinou takovou mateřinku v celém Zlínském kraji. Podle vyjádření Arcibiskupství olomouckého, které je jejím zřizovatelem, se zatím žádná další otevírat nebude. Spolu se základní církevní školou se nachází v prostorách bývalé 18. základní školy na Jižních Svazích. Dvě třídy tam od pátého září zaplní pětačtyřicet předškoláků.

 Samotní rodiče se k nově otevřené možnosti staví pozitivně.

„Určitě bych své dítě do církevní školky dala. Proč by ne? Děti by se možná naučily víře a získaly vztah k něčemu, co třeba mně osobně nebylo dáno do kolíbky,“ řekla Kateřina Pešatová ze Zlína. Církevní mateřinka zaujala také například Janu Štecovou z Hostišové.

„Určitě bych o tom uvažovala, jsem totiž věřící a tato možnost by mě zajímala. Svým způsobem by tam totiž dál vedli děti k bohu,“míní Štecová.

U příležitosti otevření nové školky včera v kostele Panny Marie Pomocnice křesťanů ve Zlíně vedl bohoslužbu olomoucký arcibiskup Jan Graubner.

„Slavnost začala v 16 hodin mší svatou. Arcibiskup poté vysvětil i třídy naší mateřinky,“ přiblížil ředitel církevní základní školy a mateřské školy Miroslav Škarka.

Myšlenka založit církevní mateřinku vznikla ve zlínských farnostech.

„S tímto nápadem přišli sami farníci,“ upřesnil ředitel s tím, že zájem byl obrovský. K zápisu podle něj přišlo téměř sto dětí. A co dětem církevní školka přinese? Podle všeho si osvojí hodnoty jako čistota, láska, dobro, pokora či pravda.

„Má to být výchovné prostředí, které podporuje rozvoj křesťanských hodnot, přátelství a pomoci,“ přiblížil. Na hraní však bude čas určitě také. A v novém. Řemeslníci totiž během léta dokázali za významné pomoci dobrovolníků zvládnout rozsáhlou rekonstrukci. Ratolesti se tak mohou těšit na nejrůznější hračky i veselé malby.

Rodiče se podívali

Místo, kde budou předškoláci trávit čas, si včera i s rodinami přicházeli prohlédnout na dni otevřených dveří. Domů si odnášeli výrobky, které si tam sami zpracovali. Zpětnou vazbu má vedení školky už nyní pozitivní.

„Rodičům i dětem se na dni otevřených dveří líbilo. Dokonce jsem zahlédla tři děti, které plakaly, protože nechtěly odejít, jak se jim tu líbilo,“ pousmála se vedoucí školky Magdalena Kovářová.

Zájem je podle ní obrovský. O možném rozšíření už byla řeč.

„Pokud by k tomu došlo, muselo by to být v jiných prostorách, zde pro to již není místo,“ doplnila. Předškoláky čekají i originální postupy a pomůcky.

„Chceme se řídit pedagogikou učitele Franze Ketta, která hodně pracuje s přírodninami. Také zapojíme prvky od pedagožky Marie Montessori, kdy se pracuje s aktivitami běžného praktického života. Děti si vyzkoušejí činnosti, které vidí doma. Například krájet, strouhat, mlít kávu nebo přelívat a nabírat či přenášet předměty,“

přiblížila podstatu výukové metody Kovářová s tím, že ke všemu se používají skutečné předměty jako skleničky či mističky.