"U základních škol už pominula někdejší důsledná spádovost, kdy děti docházely nejčastěji pěšky do nejbližší školy. Dnes dojíždějí žáci do různých základních škol napříč celým městem a jejich počty se na začátku každého školního roku výrazně mění, jak roste či klesá obliba konkrétních škol," uvedl vedoucí dopravního úseku DSZO Pavel Nosálek.

V prvních třech zářijových týdnech proto pracovníci DSZO provedli průzkum a sčítání počtu cestujících na jednotlivých linkách a zároveň prověřovali připomínky od cestujících, úřadů či škol. "Kde to bylo jen trochu možné, snažili jsme se požadavkům vyjít vstříc," uvedl ředitel podniku Josef Kocháň. Průzkum například ukázal, že cestující projevili o nově prodlouženou linku 11 větší zájem, než dopravce původně očekával.

DSZO vznikla v roce 1995, společníky jsou města Otrokovice a Zlín. Autobusy a trolejbusy DSZO ročně ujedou téměř pět milionů kilometrů a přepraví asi 39 milionů cestujících. Ve firmě pracuje přes 370 lidí. Loni firma vykázala ztrátu 7,1 milionu korun, za prodej vlastních výrobků a služeb utržila 145,7 milionu. Provozní dotace činily loni 88,6 milionu, investiční 27,3 milionu Kč.

PŘEČTĚTE SI DALŠÍ ZPRÁVY ZE ZLÍNSKÉHO KRAJE:

Zpravodajství Sport Kultura Podnikání Černá kronika