Dotazy veřejnosti z celé České republiky se týkaly řešení konkrétních záležitostí ohledně zpracování a výplaty dávek nemocenského pojištění, kterými se rozumí nemocenské, peněžitá pomoc v mateřství, ošetřovné, vyrovnávací příspěvek v těhotenství a mateřství, dále šlo o obecné dotazy, ale i urgence. Téměř 25 tisíc dotazů týkalo konkrétní dávky a více než 35 tisíc dotazů bylo obecných.

„Call centrum zodpoví dotazy veřejnosti a pomůže řešit konkrétní záležitosti týkající se podmínek nároku, zpracování a výplaty dávek nemocenského pojištění. Poskytne také informace, které se týkají dávek nemocenského pojištění, pokud se v konkrétním případě uplatní mezinárodní smlouvy o sociálním zabezpečení a právo sociálního zabezpečení ES, o stavu a průběhu řízení o dávce a o způsobu výplaty dávky v ČR a do ciziny,“ přiblížil mluvčí ČSSZ Pavel Gejdoš.

Dodal, že klientům dále poskytuje konzultace o změnách, které nastávají v souvislosti s přijetím nových právních předpisů v oblasti nemocenského pojištění zaměstnanců a osob samostatně výdělečně činných. Přebírá a předává k vyřízení místně příslušné okresní správě sociálního zabezpečení (OSSZ) telefonické i faxové urgence týkající se zejména délky řízení o dávkách nemocenského pojištění a jejich výplaty.

Call centrum nemocenského pojištění zahájilo svoji činnost v prosinci 2009 poté, co enormně přibývalo dotazů k problematice nemocenskému pojištění. Je součástí Okresní správy sociálního zabezpečení ve Zlíně a pracuje v něm celkem 10 zaměstnanců.