"Centrála bude mít na starosti organizaci veletrhů, tisk propagačních materiálů či marketing Zlínského kraje. Postupně se bude činnost rozšiřovat," řekl krajský radní odpovědný za cestovní ruch Jindřich Ondruš. Původně chtěl kraj činnost centrály financovat z evropských zdrojů. "Nyní jsme rozhodli, že tak učiníme z vlastních zdrojů a peníze z evropských fondů použijeme na konkrétní projekty," dodal.

Kraj si od činnosti specializované centrály slibuje zvýšení návštěvnosti turisticky zatím spíše opomíjeného regionu Moravy. Provozovatelé hotelů a penzionů v kraji v loňském roce přivítali 508.557 hostů. Ve srovnání s rokem 2005 je to sice zhruba o 20.000 lidí více, v letech 2003 a 2004 ale měli turisté o region větší zájem. Kraj se loni na návštěvnosti země podílel necelými čtyřmi procenty.

V letošním prvním pololetí přijelo alespoň na dvoudenní pobyt do kraje 242.700 hostů, což je meziročně prakticky stejně. Kraj se snaží podporovat cestovní ruch mnoha projekty. Kromě vydávání propagačních materiálů vynakládá peníze například na rozvoj infrastruktury vodní cesty Baťův kanál či s dalšími institucemi připravuje podmínky pro koňskou turistiku.

PŘEČTĚTE SI DALŠÍ ZPRÁVY ZE ZLÍNSKÉHO KRAJE:

Moje Zlínsko Sport Kultura Podnikání Černá kronika