"Ještě na konci letošního roku chceme požádat o dotace z evropských fondů na velké investice směřující do silniční sítě v majetku kraje. Na jejich následnou realizace je ale nutná i naše spoluúčast, proto pro letošní rok již žádné rozsáhlejší opravy neplánujeme," vysvětlil Hradecký. Peníze z Evropské unie již v minulosti k zkvalitnění silnic v regionu přispěly. Například loni tak mohl kraj do silnic investovat více než půl miliardy korun.

Nejnáročnější ze tří staveb, které začnou ještě letos, je oprava mostu v Hřivínově Újezdu. Spolu s rekonstrukcí okolní silnice si vyžádá 20 milionů korun. Za obnovu povrchu mezi Bílovicemi a Topolnou pak kraj zaplatí asi 14,5 milionu korun. "Vozovka bude v době připravované a velmi náročné rekonstrukce silnice mezi Bílovicemi a Březolupy sloužit jako objízdná trasa. Chceme ji proto na tuto zátěž připravit," uvedl radní.

Zlínský kraj se se stará o přibližně 1780 kilometrů silnic druhé a třetí třídy, stav zhruba 500 kilometrů přitom označili odborníci za havarijní. V pořádku nejsou ani některé mosty. Na stavu cest v kraji se projevuje hlavně velký vnitřní dluh z minulosti a chybějící dálniční síť. Silnice jsou tak vystaveny velké zátěži.