„Je potřeba jej opravit, vždyť ho otevírali před třiceti roky. Už asi nevyhovuje požadavkům z hlediska statiky. Já autem nejezdím, spíše trolejbusem, takže mě dopravní omezení nějak nevadí," říká pro Deník například Jindřiška Mužná z Otrokovic, která dojíždí za prací do Zlína.

Silničáři prozatím uzavřeli jeden ze dvou jízdních pruhů v obou směrech, stejně tak i odbočku do ulice Vodní ve směru z Jižních Svahů. Pracují na úpravě značení a instalaci betonových svodidel mezi jízdními pruhy. „Tento stav potrvá pouze deset dní. Od 25. července uzavřeme kompletně jednu polovinu nadjezdu, a to do konce listopadu. Potom jej opět celý zprovozníme," informuje šéf Ředitelství silnic Zlínského kraje Bronislav Malý. Do opravy druhé poloviny části se pak pustí opět až na jaře příštího roku, kdy bude doprava opět stažena do dvou jízdních pruhů. Rekonstrukce přijde na téměř 54 milionů korun.

Spoje MHD budou po celou dobu jezdit ve stejném počtu, podle platných jízdních řádů. „Případné stanovené objížďky pro šoféry nejsou žádné, most bude průjezdný, byť s omezením," doplňuje Bronislav Malý. Řidiči by si snad jen mohli pomoci tím, že pojedou přes Prštné, kilometrově delší je pak trasa přes Vršavu na opačném konci města směrem na Fryšták.

Mnozí řidiči jsou s omezením smířeni. „Raději jsem jel dneska trolejbusem, abych se podíval, jak to tady bude vypadat. Co nadělám, průjezdný nadjezd bude, možná v dopravní špičce to bude horší, ale přežít se to dá," hodnotí v pátek komplikace Radek Škeřík ze Zlína.