Žádný jiný investor nyní podle dostupných informací nemá o holešovskou zónu zájem. Přesto hejtman Libor Lukáš tvrdí, že vše běží, jak má, a zájemce o pozemky začne kraj hledat v polovině příštího roku.

V současnosti se blíží ke konci nákup 360 hektarů pozemků v oblasti kolem holešovského letiště. Ten pohltil asi 90 procent z dosavadní půlmiliardové investice. „Vyjednáváme o posledních šedesáti hektarech a připravujeme dokumentaci nutnou pro vybudování vnitřní infrastruktury komplexu. V závěru tohoto roku už zahájíme stavbu připojovacích komunikací,“ popsal hejtman Lukáš.Nákup pozemků však ještě může mít soudní dohru.

V současnosti jej totiž prošetřuje policejní útvar pro odhalování korupce. Na údajné nesrovnalosti v transakcích upozornil i předseda kontrolního výboru krajského zastupitelstva Rostislav Gargulák. Výsledky šetření budou známy pravděpodobně do několika týdnů.

Samotné budování zóny si vyžádá asi šest až sedm set milionů korun. Na hledání soukromých investorů, kteří by měli přinést na výstavbu komplexu dalších až dvacet miliard, je ale podle kraje příliš brzo. „Kampaň pro získání zájemců za pomoci různých propagačních materiálů spustíme zhruba v pololetí roku 2008,“ dodal hejtman. Přitom ještě v lednu 2006 věřil, že korejská Hyundai umístí do Holešova alespoň subdodavatelské závody. Projekt areálu byl prezentovám i na investičním veletrhu Urbis Invest letos v dubnu. Žádný vážný zájemce se ale neobjevil.

Podle analýz kraje ovšem není třeba se obávat nezájmu, a ani město Holešov nepochybuje o úspěchu. „Nevíme sice prozatím, kdo sem přijde, a mohou se vyskytnout i problémy, ale pro město bude průmyslový komplex jedině přínosem,“ věří místostarosta Rudolf Seifert.

Průmyslová zóna má nabídnout prostor pro strategického investora a pro další menší podniky. Například ve Valašském Meziříčí však museli čekání na nějakou velkou společnost vzdát a otevřít svůj komplex všem. „Tamní zóna je ale několikanásobně menší a s holešovskou ji nelze v žádném směru srovnávat,“ zdůraznil mluvčí krajského úřadu Patrik Kamas.

Nezávislí odborníci navíc oceňují možnost napojení komplexu na dálniční síť. „To si žádá mnoho podniků. Velké investice se doposud vždy objevily v blízkosti frekventovaných tahů, ať už silničních, nebo železničních,“ vysvětloval Oldřich Körner ze sekce hospodářské politiky Svazu průmyslu a dopravy.
Spojení mezi průmyslovou zónou v Holešově a dálnicí D1 má podle hejtmana Lukáše začít vznikat také už během příštího roku.