„Uchazeči nás zatím ještě úplně nepřesvědčili. Přesto jsme se rozhodli pro ještě jednu možnost pro všechny. Sdělili jsme, jaké máme představy, jaké musí mít ředitel této školy znalosti, ale i „drajv“, abychom mohli za ním stát a vědět, že to zvládne,“ přiblížila výsledek uskutečněného konkurzu náměstkyně primátora pro oblast školství Kateřina Francová.

Celkem se výběrové komisi představilo 6 zájemců o prestižní zaměstnání.

Do zajímavé situace se tak dostal stávající ředitel Otto Procházka, který před prázdninami ohlásil odchod do důchodu. Svůj původní post však zatím neopustí.

„Uvolil jsem se, že ještě ve škole zůstanu do konce tohoto kalendářního roku,“ sdělil.

„I když jsem měl již se školou i s kolegy měl rozlučku, tak se tam znovu objevím. Budou to muset ještě chvilku se mnou vydržet,“ usmál se staronový ředitel.

Náročná manažerská práce, zájemci se nehrnou

Situace ve Zlíně tak ilustruje trend, který je patrný napříč vlastí.

„Zájemců o funkci ředitele školy je napříč republikou dlouhodobě velmi málo a do mnoha konkurzů se hlásí pouze jeden uchazeč. Přitom osobnost ředitele školy je pro kvalitu vzdělávání tou nejdůležitější podmínkou,“ uvedl náměstek ústředního školního inspektora Ondřej Andrys.

A proč tomu tak je?

„Jde o velmi náročnou pozici. Má plošnou a komplexní odpovědnost, a to jak za veškeré provozní záležitosti, tak za řízení pedagogických procesů a kvalitu poskytovaného vzdělávání. Jsou na něj tedy kladeny značné požadavky jako na každého učitele. A to nejen znalosti ve svém oboru, ale i další oblasti – pedagogická diagnostika, práce s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, prevence i řešení rizikových situací,“ sdělil Andrys.

Doplnil, že ředitel oučasně k tomu musí znát a řešit problematiku legislativy, financování, veřejných zakázek, bezpečnosti práce, spolupráce se zřizovatelem a mnoho dalšího.

„V podstatě jde o manažera často až středně velké firmy, který musí ovšem sám nebo jen s malou podporou zastat práci celého představenstva,“ ilustroval Andrys.