Vyhrát může jen jedna, a to 12. března.

Obě konkurentky, které přivítal téměř naplněný přednáškový sál, představily zájemcům své vize a plány s fakultou. Kromě toho se také snažily posluchače přesvědčit, proč volit právě tu či onu.

Současná pověřená děkanka FMK Janíková, scenáristka a dramaturgyně, vsadila na dlouholeté působení na fakultě. „Nemám čím překvapit. Znáte mé klady, zápory i cíle. Jsem zde od vzniku audiovize,“ sdělila hned na začátek kandidátka s osmiletou praxí ve vedoucích pozicích.

Výtvarná umělkyně Irena Jůzová z Prahy, která dvanáct let spolupracuje na vysokých školách se studenty, by ráda vnesla na UTB nového ducha v podobě vlastní osoby.

„To, že jsem nebyla dříve součástí fakulty, je mým největším aktivem, “ míní Jůzová, která jako jediná umělkyně z České republiky připravila výstavu na 52. bienále současného umění v italských Benátkách před dvěmi lety. Kvůli nové funkci by byla prý ochotna se do Zlína přestěhovat.

Kvůli čemu se ale hlavně přišly kandidátky představit, jsou jejich záměry s fakultou. Janíková klade důraz na mezilidské vztahy, kvalitu, získání nových prostor, rozvoj a získávání grantů. V neposlední řadě také na stabilizaci.

„Chci využít maximálních schopností lidí, podněcovat je, úkolovat i kontrolovat. Dále zvýšit náročnost studia, mít stejné nároky na studenty dálkové a jednat o nových prostorách pro fakultu, které nám chybí,“ zdůraznila pověřená děkanka FMK.

Jůzová nehodlá měnit status qou fakulty. „Prostě nepřijdu a nezačnu kácet a plenit zahradu jen proto, abych jí vtiskla svoji představu. Ráda bych ale zařadila fakultu mezi špičkové pracoviště v Evropě i ve světě, podpořila její technologický růst a akreditovala nové programy. Například Art management, který již funguje v zahraničí, a také program vyučovaný v angličtině pro domácí i zahraniční studenty,“ sdělila druhá z kandidátek.

Návrhů a plánů s FMK, které studentům a pedagogům představily, mají obě ženy mnohem více. Která z nich se stane děkankou, rozhodne 12. března Akademický senát FMK.

Nejmladší fakulta UTB, která vznikla v roce 2002, má nyní více než 1100 studentů. Ti se vzdělávají ve dvou studijních programech, Výtvarná umění a Marketingové komunikace.